Reklamację książki z tytułu rękojmi możesz dokonać w sytuacji, kiedy występuje wada rzeczy sprzedanej.
Zgodnie z art. 5561 § 1 Kodeksu cywilnego, wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. Przepis wskazuje na przykłady takiej niezgodności w postaci braku właściwości, które rzecz powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, czy też braku właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, jak również brak nadawania się rzeczy do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia, czy też wydania rzeczy w stanie niezupełnym.
W odniesieniu do sprzedaży książek do najpowszechniejszych przypadków wad fizycznych należy brak właściwości, które książka powinna mieć ze względu na cel wynikający z jej przeznaczenia oraz okoliczności, jak również niekompletność książki. Chodzi tutaj o typowe usterki, które mogą zaistnieć w procesie druku i dystrybucji: brakujące lub zamienione miejscami strony, niewyraźnie lub krzywo zadrukowane kartki, uszkodzenia fizyczne okładki, zabrudzenia etc. Wadą fizyczną książki nie będzie natomiast niezgodność jej treści z oczekiwaniami czytelnika.
Formularz reklamacyjny książki Fundamenty Mistrza
Jak powinienieś dokonać prawidłowej reklamacji:
- Przygotuj reklamowaną książkę,
- Wydrukuj oraz uzupełnij formularz reklamacyjny,
- Zabezpiecz książkę i zapakuj ją starannie. Dołącz do paczki formularz wraz z dowodem zakupu,
- Na przesyłce dopisz “Reklamacja” (najlepiej na etykiecie adresowej),
- Przesyłkę zaadresuj na:
Spółdzielnia Socjalna Maximus
ul. Wspólna 3
41-200 Sosnowiec - Wybierając sposób dostawy dopilnuj, aby był zgodny z dostepnymi możliwościami w sklepie fundamentymistrza.pl
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., udostępniamy łącze elektroniczne do platformy ODR: ec.europa.eu/odr. Platforma ODR stanowi m. in. źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami. W razie jakichkolwiek problemów i pytań pozostajemy do Twojej dyspozycji pod adresem:
kontakt@twojagalanteria.pl